Rubriky
Ostatní

Druhý hackathon je za náma

Hackathon dává prostor zapojit svou invenci a vytvořit něco nového, něco na co vedle běžných úkolů nezbývá čas. Je to čas, kdy ve firmě nemusíte jít podle dedlajnů, zodpovídat se šéfovi, ani dělat to, co máte. Děláte, co vymyslíte, co sami chcete tak, jak chcete a kdy chcete. Měli jsme na to tentokrát dva dny nonstop.
Vymyslet projekt úplně od píky a zrealizovat ho je těžší, než by se zdálo. Chce to vybočit ze zavedených stereotypů, vygenerovat kvantum nápadů a nakonec vybrat ten, který má nejlepší poměr zajímavost / časová náročnost. Po prvním hackathonu jsme věděli, že jedna šichta je trochu málo. Část nápadů totiž skončila kdesi uprostřed – ještě před alfou. Druhému hackathonu jsme proto věnovali dny dva – pátek a sobotu. Začali jsme společnou snídaní a pak jsme šli na věc. Někteří vylezli ze svých kanclů a zabrali místa v open-space, který se rázem změnil na univerzální pracovně-společenský prostor. A na čem jsme makali?

Hall of Fame – @m_charvat

Historii firmy tvoří lidé, kteří v ní pracovali. V Hall of Fame je můžeme vidět všechny pohromadě. Fotografie bývalých zaměstnanců doplňuje krátký popis a tajmlajna s vyznačeným obdobím, kdy to s námi táhli.

websupport-hall-of-fame

Obědář – Lukáš

Pomůcka na řešení každodenních jídelních dilemat. Obědář agreguje aktuální denní menu všech stravovacích zařízení v okruhu 500 m. Dokáže je také zobrazit dle zvoleného kritéria – např.. maso, bezmasé, sladké.

websupport-obedarik

Snapshot – @stanojr

Služba, která dokáže vytvořit klon existujícího webu (soubory + databázi + e-maily) a pomoci při jeho přesunu na servery Websupportu. Dá se využít i na vytváření záloh webů hostovaných na našich serverech.

Nájdi XXX rozdílů – Táňa, Miriam, Zuzka, a @lenkafilipova

Z našich koček se staly esteticko-užitkové tunerky. Totálně překonfigurovali kancl marketingu, takže lidé na sebe konečně vidí a kabely od kompů se méně pletou pod nohy. Na stěně helpdesku přibyl parádní nápis a ze starých klávesnic a se základních desek vytvořili originální náušnice a brože.

Helpdesk Call Chat – @matus_slovak a Maťo @capkovic

Kluci vytunovali náš telefonický helpdesk systém. Odteď se vás nebudeme ptát, jakou doménu u nás hostujete – vaše záznamy si dívky otevřou dříve, než vám zvednou telefon a zeptají se vás, co je ve věci.

websupport-helpdesk-call-info-system

Varnish + CDB – reverzní proxy – Tomáš (v92)

Optimalizace serveru, při níž se cachuje statický obsah tj. soubory s příponami jpg, gif, png,swf, css a js. Díky tomu se budou vaše web stránky načítat o něco rychleji. Více informací o tomto projektu přineseme v samostatném blog-postu.

Hierarchický autonomní multiprocesový handler backend akcí – @ivankopcik

Ivan vymyslel způsob, jak zpracovávat požadavky na náš backend (cokoliv, co uděláte veWebAdminu) efektivněji než dosud. Díky tomuto řešení je systém sám schopen rozpoznat zatížení a učinit kroky, které zrychlují backend a minimalizují selhání.

Firemní statistiky – Maťo @capkovic

Kromě společného projektu s Matúšem stihnul Maťo ještě přepracovat backend s důležitými firemními statistikami.

Gamifikace Webadmina – @michal_truban

Šlo o vymýšlení a zakomponování herních prvků do našeho WebAdmin pro klienty. Základní projekt obsahoval badges, leaderboard a další prvky motivace. Klient tak na základě určitých podmínek dostává odznaky, za které má pak další výhody.

Twitter Lorem Ipsum – @srigi

Parafráze na Lorem Ipsum. Generátor, který vygeneruje slepý text ze slov, které se vyskytují ve vašich tweetech. Cílem bylo odzkoušení některých nových technologií (Nette framewrok 2.0 beta, RabbitMQ, knihovny NLTK pro Python) z oblasti vývoje webu.

Od Homo sapiens sapiens po Homo websupport – Táňa

Malý průzkum zaměřený na to, jak vidí lidé z WebSupportu firmu, pro kterou pracují. Výsledky jsou velice povzbudivé.

Webhosting od WebSupportu (Video) – @MUROsk

Minutové video zacílené na všechny, kteří u nás ještě nehostujú své weby. Točené v amatérských podmínkách na běžný kompakt a se zvukem přes skype-mikrofon. Brzy ho budete moci vidět v samostatném blog-postu.

3D vizitky – @ujovlado

Přestože vizitky zpravidla mívají tvar papírové kartičky 5 × 9 cm, nikde není napsáno, že nemohou vypadat i jinak. 3D vizitku si sice do kapsy jen tak lehce nezaložíte, ale určitě jí věnujete více pozornosti. Už jen proto, abyste zjistili, co všechno skrývá.

Monitoring systému – @xdnny

Výsledek tohoto projektu ocení hlavně všichni followeri našeho účtu @ ws_monitor. Při jakémkoliv podezření na výpadek si díky tomuto projektu můžete stav našich serverů zkontrolovat online.

websupport-system-status

Vyhodnocení

Po závěrečné prezentaci v sobotu podvečer jsme hodnotili a rozdávali trofeje – tentokrát až tři. Každý účastník měl deset bodů, které mohl libovolně rozdělit mezi ty projekty, které jej zaujaly. Jelikož byly všechny brutálně dobré, ale zároveň značně různorodé, bylo to mimořádně náročné. Kromě trofejí jsme si všichni odnesli i bronzové medaile. za třetí místo v počtu registrovaných .sk domén.

A trofeje za hackathon získali tito vítězové:

zlatámedaila1. místo: Matúš Slovák a Maťo Čapkovič info o voláních na helpdesk

strieborná medaila2. místo: Tomáš Čorej s Varnish serverom

bronzová medaila3. místo: Ivan Kopčík a jeho optimalizací backendu

 

Jestli se vám článek líbil, přečtete si o tom jak probíhal minuloroční  hackathon.

Autor: Websupport.cz

websupport.cz team

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *