Pravý odkaz Steva Jobse


  • Share on Google+


Včera zemřel, ve věku 56 let, vizionář, idealista, zakladatel a nakonec i  záchrance Apple Inc. Steve Jobs.  Čest jeho památce. Člověk, který rozdělil svět na éru před iPhone a po něm. Na fanoušky jablka a jeho zaryté odpůrce. Je to obrovská ztráta, jak pro rodinu, tak i pro celý svět.  Steve byl bez vších pochyb vizionář.  Jeho genialita ani tak nespočívala v revolučních myšlenkách, kterých měl nespočet, jak v jeho intuici a brilantním načasování.

Steve ukázal, že technologie nemusí být komplikovaná, ovládání nepřehledné a vzhled unifikovaný. Zastával názor, že pokud to není sexi, nemá to co na pultě dělat. A tohoto názoru se držel. Jeho pověstná hláška “We made the buttons on the screen look so good you’ll want to lick them.” mluví za vše.

Jeho produkty jsou tak inovativní, že vytvořil kolem sebe komunitu tak oddanou, až se to dá  nazvat náboženstvím. Lidé byli ochotni na nové produkty čekat v řade před Apple store i tři dny, v mrazu, v dešti. Bylo jim to úplně jedno. Hlavně že jejich vysněný iPhone, iPad, iTouch, Macbook vlastnili hned jak se dalo.  A jako každé náboženství mělo i své odpůrce. A tohoto věčného boje je plný internet. Stačí googlit „Mac vs PC“  a když přeskočíme geniální reklamní sérii, najdeme spoustu postů „odborníků“ z řad Mac nebo PC, kteří tráví svůj čas virtuálním bojem na netu, místo užívaní si svých elektronických miláčků.

No je jedno jestli jste fanoušek jedné nebo druhé strany. To co všichni musíme obdivovat jeho styl a nasazení s jakým Steve pracoval. Každý den nám ukazoval, že základem kvalitní práce je dělat to co vás baví, to po čem opravdu vaše srdce touží.  Na jedné přednášce řekl: “I was worth over $1,000,000 when I was 23, and over $10,000,000 when I was 24, and over $100,000,000 when I was 25, and it wasn’t that important because I never did it for the money.” .

A to je přesně ono.  Dát kousek sebe do všeho co děláte, do všeho čeho se jen dotknete. Speciálně v biznisu to platí dvojnásob. Jestli zákazníci uvidí s jakým nadšením děláte svou práci,  budou cítit ten kousek v každém produktu, když proste uvidí jak v něj věříte vy  a milujete ho, budou ho taky milovat. A bude to láska na celý život.

Nenechat se odradit neúspěchem, je to součást všeho. Bez neúspěchu by nebyly úspěchy. “Sometimes when you innovate, you make mistakes. It is best to admit them quickly, and get on with improving your other innovations.”  Zaměřte se na kvalitu, ne na kvantitu, dělejte všechno jak kdyby to bylo pro vás samotných a úspěch se dostaví.

 

Uctěme si tedy jeho památku ne tím, že budeme kupovat víc Apple produktů, nebo jenom Apple produkty, ty jsou jenom sekundární děditství  tomuto světu.  Jeho odkaz je v něčem jiném.

Nejlépe to řekne za sebe jedině on sám:


A my ve WebSupportu to tak děláme….

“Click. Boom. Amazing!”

@MartinFojtu

 

Napsat komentář