Čím více a rychleji roste vaše firma, tím je pro lidi v ní složitější se navzájem poznat a efektivně komunikovat. Jakmile začne mít společnost více než jednociferný počet zaměstnanců, vše se začne komplikovat.
Lidé začnou mezi sebou ztrácet kontakt, nemusí se ani orientovat v tom, kdo na čem aktuálně pracuje. Tehdy přicházejí neoblíbené procesy, které následně vytvářejí korporátní struktury, management a neefektivitu. Naneštěstí, někdy se tohle děje i v malých týmech.
My si tím ve WebSupportu sami prošli. I proto jsme v rámcii BlackSlide.com konceptu vytvořili nový produkt s názvem Follow.company.
Na světě je obrovské množství nástrojů, které komunikaci ve firmě usnadňují a podporují. Od vlastních sociálních sítí jako Yammer a různé Reddit klony, až po jednoduché emaily, fóra nebo reportovací nástroje. My jsme několik z nich vyzkoušeli, inspirovali se a naprogramovali si vlastní. Follow Company je jednoduchý nástroj, který slouží k lepšímu poznání kolegů a vaší firmy (týmu). Stejně tak je to jednoduchý nástroj pro krátké reporty a získání přehledu o tom, na čem aktuálně dělají vaši zaměstnanci.
Funguje to jednoduše:
1. Vytvoříte si účet
2. Naimportujete si kolegy/zaměstnance (emailové adresy)
3. Nástroj posílá předdefinované emaily, o které se nemusíte starat
4. V jednom emailu vám dorazí odpovědi od všech kolegů nebo zaměstnanců
Princip je postavený na konceptu od 37signals: knowyourcompany.com (akorát to nestojí 100$ pro jednoho uživatele, ale je to úplně zdarma ;-)
Takhle můžou vypadat konkrétní typy emailů:
V pondělí: Na čem momentálně pracuješ? (Ve středu obdrží všichni souhrnnou odpověď)
Ve středu: “Anketové” otázky, které pomůžou manažerům.
– máte správné nástroje ve firmě?
– jste spokojení s náplní vaší práce?
– myslíte si, že firma funguje správně?
Ve pátek: Společenské otázky, které pomáhají lidem se lépe poznat.
– co jste naposledy četli, vařili, pekli, … ?
– jakou hudbu jste poslouchali před 10 lety?
– kam jste poprvé cestovali letadlem?
Ve WebSupportu používáme Follow Company už několik měsíců a nemůžeme si tento nástroj vynachválit. Dozvíme se, na čem pracují kolegové, co mají rádi nebo co jim vadí a s čím nesouhlasí. Každý se tak může lépe poznat a dozvědět se něco víc i o mimopracovních aktivitách a názorech.
Tento nástroj posune vaši firemní kulturu zase o krok vpřed. Nástroj je plně automatizovaný, všechny otázky jsou předdefinované (samozřejmě si je můžete sami změnit nebo doplnit další). Vše se archivuje, takže se můžete podívat na odpovědi i zpětně.
Follow Company je nyní zdarma. Je ve zkušebním provozu, tak neváhejte a vyzkoušejte si ho. Můžeme vám doprogramovat vychytávky, které budou dávat smysl a pomohou v dalším rozvoji a lepším poznávání vaší firmy. Těšíme se na vaše reakce, postřehy a další nápady.