Vyšší pozice ve vyhledávání pomocí SSL


  • Share on Google+

Nedávno oznámil Google zajímavou novinku. HTTPS protokol se tak stává novou podmínkou při určování pozic ve vyhledávání. Tím se začíná významně měnit trh SSL certifikátů a jejich důležitost. Nově proto potřebujete poskytovatele, který podporuje SSL. A nejlépe takového, který přímo dokáže implementovat SSL certifikát pro vaši doménu.

Ve snaze podpořit bezpečnější internet, oznámil internetový gigant změnu algoritmů a zařadil protokol HTTPS jako jednu z podmínek, která určuje pozici ve vyhledávání.

Proto, aby byli internetoví uživatelé ve větším bezpečí při práci na této celosvětové síti, se Google rozhodl podpořit provozovatele webů, kteří používají protokol HTTPS a pomyslně je odměňuje lepšími pozicemi ve vyhledávačích.

V současné době je HTTPS protokol jen velmi málo používaný – vyskytuje se v méně jak 1 % celosvětových vyhledávání (informace z průzkumu společnosti Google).

My jsme provedli podobný přepočet a číslo nám vyšlo podobně nízké. Méně jak 0,9 % vašich webů provozovaných ve WebSupportě má nainstalovaný SSL certifikát.

Přinášíme proto základní tipy přímo od Googlu, jak správně implementovat SSL certifikát:

  • Rozhodněte se, zda chcete SSL certifikát nebo Wildcard (pro doménu nebo subdomény)
  • Používejte 2048-bit certifikáty
  • Používejte relativní URL pro směrování na stránky, podstránky, obrázky, css, js
  • Používejte protokol relativních URL pro všechny ostatní domény
  • Projděte si stránku věnovanou tématu indexování nových URL pro další informace
  • Neblokujte HTTPS stránky z vyhledávání používáním robots.txt
  • Dovolte indexovat vaše stránky vyhledávačům. Vyhněte se nastavení noindex
  • Pokud chcete otestovat SSL certifikát na vaší stránce, vyzkoušejte nástroj Qualis SSL Lab Tool

Na každý web dostupný přes HTTPS je možné se dostat i pomocí protokolu SPDY 3.1, který je vylepšením původního HTTP a odstraňuje některé jeho neduhy, ktoré způsobují pomalejší načítání stránek. Podpora tohoto protokolu je ve všech rozšířených prohlížečích a je automaticky používán také na Facebooku, Googlu nebo YouTube.

Napsat komentář