Rubriky
Helpdesk Naše zprávy Technologie

Zajímavé statistiky z WebSupportu

Našich 95 webových serverů obslouží denně kolem 130 milionů požadavků ze strany klientských prohlížečů. Rozdíl v zátěži mezi dnem a nocí je přibližně čtyřnásobný – přes den obsloužíme běžně 1500 až 2000 požadavků každou sekundu. Největší návštěvnost všech webů je od 20:00 do 21:00 v pracovních dnech.

Objem stažených dat z našich webů je 3 až 4 TB denně

Skoro polovinu dat tvoří obrázky. Průměrná doba odezvy našich webových serverů kolísá podle aktuální zátěže většinou mezi 0,2 a 0,4 sekundami.

Průměrná odezva

Graf průměrné odezvy našich www serverů za jednu hodinu.

Mezi naše nejnavštěvovanější zákazníky na sdíleném hostingu patří portály o sportu, weby o počasí, zábavné stránky s různými vtipy. Seznam těch TOP se však často mění. Zákazníkům s těmi nejúspěšnějšími a nejnavštěvovanějšími weby radíme optimalizovat rychlost a stabilitu svých stránek přesunem na naše virtuální nebo dedikované servery. Takové weby totiž už často nepatří na sdílený hosting, kde „užírají“ zdroje menším webům. Na vlastním virtuálním serveru můžou mít vlastní nastavení Apache serveru, cachování, velkou databázi a další benefity samostatného stroje.

Objem přenesených dat a návštěvnost webů na sdíleném hostingu dělá pouze třetinu. Velkou část dělají zákaznické virtuály a e-maily. V noci je linka vytěžována zálohováním dat do sekundárního datového cetra.

Emaily u WebSupportu

24-hodinový graf mailových serverů. Je jedno, zda je den nebo noc. Pošta chodí téměř rovnoměrně.

Denně vyřídíme přibližně 1,7 milionu e-mailových zpráv

Polovinu z toho tvoří zprávy odeslané z webových stránek, z nichž ale až polovina neopustí naše servery, protože ji vyhodnotíme jako spam. Nízké zabezpečení stránek našich zákazníků a jejich následné zneužití k odesílání spamů různými útočníky je stále vážný problém. Pravidelně skenujeme soubory a hledáme trojany a backdoory. Nacházíme jich desetitisíce a měníme jim práva tak, aby se nedaly spouštět.

Pokud se nám dostane přes ochranu směrem ven nějaké množství spamu, můžeme se dostat se na blacklisty a několik zákazníků může trpět problémy s odesláním pošty. Ultimátní řešení je mít u nás vlastní VPS mailserver s vlastní IP adresou.

Jestliže vás zajímají nějaká další čísla, napište nám do komentářů. Rádi vám odpovíme na dotazy ;-)

Autor: Miro Pikus

Šéf technologií WebSupportu. Studoval na univerzitách v Austinu, v Amsterdamu a management na City Univerzitě v Bratislavě. Pracoval jako projektový manažer v české pobočce Sun Microsystems, jako obchodní ředitel v distribuční firmě Avnet Technology Solutions a jako obchodní ředitel v ESETu, kde měl na starosti marketing, technickou podporu a obchod v regionu EMEA.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *