Ve WebSupportu odesíláme každý měsíc pravidelný newsletter, který dostávají klienti na Slovensku, v Česku a také v Maďarsku. Celkově je to asi 50 000 zákazníků, které informujeme o novinkách, vylepšeních, akcích nebo je chceme potěšit novým bonusem nebo seznámit s tipy k jejich hostingu.
Emailová zpráva je totiž skvělý marketingový nástroj, který je nutné využívat na maximum a přinášet skrze něj hodnotu pro toho, komu je určena. My jsme přesvědčeni o tom, že to ještě neděláme pořád tak skvěle, jak bychom chtěli. Z vlastní zkušenosti jsme si ale ověřili a vyzkoušeli několik fungujících postupů, o které se s vámi chceme podělit.
Ještě než začneme, podívejte se na náš The Hosting newsletter. Je na něm vidět hned několik zmíněných tipů a rad.
Zdarma ani sleva v předmětu moc nefungují
Denně jsme zahlceni různými nevyžádanými nabídkami a SPAMem všeho druhu. Většinou se jedná o výhry, skvělé nabídky, slevy, akce a další podobné výkřiky. Díky tomu, že je takových emailů hromada, uživatelé si je přestali všímat a jsou vůči nim imunní. Už je to jednoduše nenadchne. Na takový email prdí a neotevřou ho.
I nám se to ukázalo na několika příkladech A/B testování. Kdy jsme do jedné várky předmětů vložili podobná slovíčka a do té druhé zformulovali název jednoho z blogů nebo tipů. Téměř vždy se potvrdilo, že slevy, akce a věci zdarma nejsou adresátům moc blízké a na takový email neklikají.
Slibte něco užitečného
V návaznosti na předchozí odstavce se nabízí náš další postřeh. Začněte servírovat lidem v newsletterech něco, co opravdu ocení a bude jim to k užitku. Žádné žvásty nebo marketingovou omáčku. Pokud jim řekněte už v předmětu, jakou hodnotu jim přinášíte a co užitečného pro ně zase máte, email určitě otevřou, poklikají a přečtou. Budou tak uspokojení a šťastní. A na váš příští newsletter se budou těšit a vyhlížet ho.
Tak jsme třeba psali našim klientům o 7 důvodech, proč mít .EU doménu nebo jak získat vyšší pozice na Googlu. Dobře funguje také poodhalení zákulisí firmy a přípravy nových produktů nebo služeb.
Jedinečné sdělení a call-to-action
Připravujete nový email zákazníkům? Už na začátku byste si měli říct, co od něj očekáváte a jaký má být požadovaný výsledek. V emailu by neměl být balast a nudné texty. Každý jeden newsletter by proto měl mít jedno hlavní sdělení, po jehož přečtení by měl být proveden další krok – zjistit víc, koupit, stáhnout, přečíst. Jednoduše provést požadovanou akci.
Takový prvek by měl být viditelný a po otevření emailu by měl oči okamžitě upoutat. „Ahoj, tady jsem. Sem klikni až přečteš! Ukážu ti víc :-)”
Buďte vtipní a rozesmějte adresáta
Websupportí newslettery jsou vždy ukončeny zábavným gifem, který koresponduje s hlavním sdělením nebo alespoň s některým z důležitých bodů mailu. Snažíme se totiž o přátelský a pohodový přístup. Ať přineseme užitek, ale ať nejsme suchaři a závěr trošku odlehčíme.
Tak jsme třeba použili následující gif při sbírání zpětné vazby od klientů, kteří nevyužívali žádnou službu. A že se líbil soudíme i podle tweetu, který se o pár minut později objevil na Twitteru.
Miluji @Websupport_cz! Jejich e-mailový dotazník, proč jsem přestal využívat jejich služby, mě získal. Včetně brečícího gifu :)
— Kryspin (@kryspin) November 13, 2014
Vše měřte a učte se
Až nějak před rokem a půl jsme přistoupili k tomu, že jsme přestali využívat náš vlastní mailingový nástroj a rozhodli se pro MailChimp. A udělali jsme moc dobře. Než si neustále vyvíjet vlastní řešení a vylepšovat ho, je lepší si zaplatit špičkový tool, který skvěle plní svůj účel. V Mailchimpu tak můžeme zkoušet zmíněné A/B testy, sledovat, kteří uživatelé jak klikají, co v mailu nejlépe fungovalo a také si hrát, definovat různé segmenty klientů a mnoho dalšího.
Měření účinnosti emailů je moc důležité. Jedině testováním a zkoušením, co funguje právě na vaše klienty, je poznáte a budete pro ně tím skutečným partnerem, jehož email si vždycky otevřou.
Emailové schránky každého z nás jsou dneska plné nudných a nevyžádaných zpráv. Pečujte proto o vaše příjemce a buďte poctěni, že chtějí dostávat váš newsletter. Snažte se je poznat a psát jim jako dobrému příteli, kterému chcete poradit a pomoci. Jedině tak budou vaše emaily úspěšné.
1 komentář u „5 užitečných tipů na efektivní newsletter“
Hezky sepsáno. Článek sdílím dále v seznamu českých článků o emailingu :-)
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/