Rubriky
Business Pro uživatele

10 důvodů, proč si založit vlastní webstránku

Chcete (si) získat nové klienty, dostat se do povědomí potenciálních zákazníků nebo vypiplat image svého obchodního jména? Souhlasně přikyvujete? Pojďme si tedy projít 10 dobrých argumentů o tom, jaký význam má vlastní webstránka pro vaše budoucí online podnikání.

1. Lidé jsou online víc a víc

Mezi roky 2020 a 2021 vzrostl počet českých internetových uživatelů o celých 123 tisíc (tj. o 1,3 %). V lednu 2021 tak u nás tvořilo online populaci 88 % z celkového počtu obyvatel. To dělá 9,43 milionů lidí, kteří mohou být pro podnikatele novými zákazníky, pro umělce věrnými fanoušky a pro blogery dychtivými čtenáři.    

2. Informace dostupné 24/7

Webová stránka nepotřebuje žádný oddech, pravidelný spánek ani pauzy na kávu. Takže zvládne předávat informace o společnosti, produktech či nabízených službách absolutně nepřetržitě. Nezpochybnitelnou výhodou je i to, že všechny údaje na webu můžete kdykoliv aktualizovat a provedené změny se projeví hned. Toho kupříkladu při tisku všelijakých letáků dosáhnete leda ve snu.

3. Online nákupy frčí

Plánujete podnikat? Vlastní webstránka pro vás může být tím nejcennějším zdrojem příjmu. Tak třeba v celé Evropě pravidelně nakupuje online až 69 % uživatelů internetu. A bez obav, prostoru pro internetové obchody je pořád dost, navíc se situace tváří tak, že nákupy bez nutnosti vystrčení nosu ze dveří budou čím dál populárnější.

4. Budujete image a důvěryhodnost

Jednotlivci mohou na svých stránkách odkazovat na portfolio či reference od spokojených zákazníků. Firma, která nabízí různé produkty, se může pochlubit pěknými zákaznickými hodnoceními. A aby si bloger vybudoval poctivou komunitu příznivců, může se svými čtenáři upevňovat vztah třeba prostřednictvím diskuze pod články. Forma pěstování hodnověrnosti na webu se zkrátka odvíjí od účelu vaší činnosti. Ale už jenom přítomnost vašeho jména a adresy společnosti působí v prostředí vesměs anonymního internetu důvěryhodně. 

5. Profi e-mailová adresa v ceně

Spolu s webem si můžete obstarat i originální e-mailovou adresu, a to nejen pro sebe, ale i pro ostatní členy týmu. E-mail s vlastní doménou je snadno zapamatovatelný, působí profesionálně a co si budeme povídat, jan@zahradnik.cz zní o dost přesvědčivěji než třeba janikzahradnik123@gmail.com.

6. Web jako top marketingový nástroj

Když srovnáme ceny reklam na internetu se sazbami za propagaci v tisku, televizi, rozhlase nebo ve veřejném prostoru, dojdeme k jasnému výsledku. Online inzerce je prostě levnější, navíc u menších a středně velkých firem i efektivnější. Kromě cenové dostupnosti vede online reklama i co do trvanlivosti – sdělení v novinách atp. je časově omezené, kdežto webová stránka je médium s dlouhodobou životností. Vlastní webstránka se dá kombinovat s dalšími nástroji online marketingu a potenciální klienty tam můžete odkazovat i ze sociálních sítí, blogových článků nebo z videí. A chytře optimalizovaná stránka umí přilákat návštěvníky také z výsledků vyhledávání.

7. Analýza návštěvníků k vašim službám

Právě prostřednictvím webstránky dokážete vypátrat detailní informace o svých návštěvnících – co jsou zač, co je na vašem webu nejvíc zajímá i jak a odkud se tam vůbec dostali. Posbírané poznatky pak můžete využít k tomu, aby se z obyčejných hostů stali spokojení zákazníci, fanouškové nebo podporovatelé.

8. Online podpora šetří váš čas

Hodiny a hodiny, které byste strávili odpovídáním na běžné dotazy zákazníků telefonicky, e-mailem či osobně, můžete využít efektivněji. Stačí na svůj web šikovně umístit odpovědi na nejčastěji kladené otázky (FAQ neboli Frequently Asked Questions) týkající se vaší firmy nebo produktů. Odpovědi tak budou veřejné a přístupné absolutně kdykoliv.

9. Můžete psát o tom, co vás baví

Existuje spousta bezplatných blogových platforem, které, jsou-li součástí zaběhnutého média, mohou zajistit slušnou čtenost. Ale – takové blogování má i jistá omezení. Například zpravidla nesmíte propagovat žádné značky ani produkty. Naopak na blogu, který máte kompletně ve vlastní režii, nijak limitovaní nejste, tudíž díky němu můžete klidně i vydělávat. 

Blogujte o tom, co vás baví – cestování, vaření, móda, věnujte se třeba IT tématům či technologiím. Ukázkovým příkladem fungování firemního blogu je ten náš, respektive naší mateřské slovenské pobočky, který byl v roce 2015 oceněný jako nejlepší firemní blog.

10. Sbírat kontakty se vyplatí

Vaše stránky nemusí přinášet hodnotné údaje výhradně ostatním, nýbrž i vám. Takový vlastní web se dá využít i k získávání cenných kontaktů pro budoucí obchodní vztahy, případně k upevňování loajality svých fanoušků. Pochopitelně vám návštěvníci webu nedají svou e-mailovou adresu jen tak. Na oplátku jim poskytněte prémiový obsah – například e-shop může nabídnout slevu, online marketér třeba e-book a designer sérii vlastních mockupů. Budovat vlastní databázi kontaktů se opravdu vyplatí, protože e-mail a newsletter jsou těmi nejpreferovanějšími způsoby marketingové komunikace pro víc než 70 % spotřebitelů

Pořád si myslíte, že pro své podnikání žádný vlastní web nepotřebujete? Pak by to totiž znamenalo, že nestojíte o nové klienty a potenciální zákazníky, o vylepšení image svého jména a nespočet dalších výhod… Jestli jste ale při čtení alespoň sem tam přitakali, zkuste si vlastní webstránku založit u nás. Je to jednoduché, tudíž k tomu ani zdaleka nemusíte být programátor – bohatě postačí základní znalosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *