Rubriky
Naše zprávy Pro uživatele

Jak vznikala nová vizuální identita Websupportu

Tvůrcem nové vizuální identity Websupportu je sehraný tým kolem Rudolfa Letka z GoBigname. Během uplynulých týdnů jsme na tuto změnu zaregistrovali velmi pozitivní ohlasy od našich zákazníků, což nás přimělo položit pár otázek přímo Rudovi.

Rudo, co pro tebe znamenalo vytvořit Websupportu novou vizuální identitu? Máš k této značce osobnější vztah?

Dostat příležitost k vytvoření nové vizuální identity pro Websupport bylo jako pracovat na redesignu auta, které zbožňuješ, sleduješ všechny jeho „kroky“, vnímáš celý ten kult okolo něj a v neposlední řadě jsi jeho aktivním uživatelem. Takže ano, k této značce mám celkem osobní vztah, protože si její vývoj hlídám minimálně posledních deset let. Vytvoření nové vizuální identity tak pro mě znamenalo opravdu hodně. 

Kde podle tebe byly největší nedostatky předcházející identity?

Z úhlu pozorovatele lokální a kultovní značky jsem z hlediska vizuality nezaznamenal žádné nedostatky. Miloval jsem veškeré ilustrace, a to bez nutnosti objevování například povahy samotného produktu. Z pohledu uživatele služby se mnou ale vizuální komunikace nevedla „dialog“, díky kterému dokáže funkcionalitu služby pochopit i méně zdatný zákazník.

Co bylo nejzásadnějším cílem při tvorbě nového vizuálu? 

Nastavit všechny vizuální atributy značky tak, aby kromě konzistentnosti vyvolávaly v očích klienta i lehkost a pohodlnou orientaci napříč celou vizuální komunikací. Jinak řečeno, vytvořit vizuál jako konzistentní nástroj pro podporu byznysu, emocí a pochopení daného produktu. 

Jak dlouho tvorba nové identity trvala?

Pokud mě paměť neklame, společnými silami jsme tomu věnovali víc než rok.

Přenesl si Websupport něco z předcházející identity? Je to revoluce, nebo spíš evoluce?

Jsem si naprosto jistý, že v očích komunity jsme svou prací způsobili revoluci. Pravdou však zůstává fakt, že značná část nové vizuality čerpá z předcházející identity. Tak například celá barevnost značky je přímým pokračováním té původní, jelikož maskot jako hrdina jistým způsobem následuje princip hrdinů vyobrazených v ilustracích minulé identity.

Snahou bylo v první řadě extrahovat pozitivní vlivy zažitého jazyka předcházející identity a přetransformovat je do nového vizuálního celku.

Jak vznikala nová vizuální identita

V čem jsou nejviditelnější rozdíly nové identity oproti té staré? Dokážeš pojmenovat konkrétní prvky, které přibyly?

Zásadní rozdíl je v přínosu maskota, který je kromě své vizuality i nositelem důležitého brand elementu pod názvem support line. Tento element či prvek se stal základem pro tvorbu pattern systému a zároveň prvním písmenným symbolem nového loga.

Nejzásadnějším rozdílem nové vizuální identity je bezpochyby vytvoření tzv. brand kódu, jehož součástí je zmíněný maskot, support line a barvy. Pointa brand kódu spočívá v tom, že pokud při tvorbě jakéhokoliv formátu značky zajistíme jeho přítomnost, budujeme vizuálně konzistentní celek. 

Jaký byl proces tvorby loga, maskota a patternu?

Když přeskočím velkou část procesů (výzkum, strategie, hledání archetypů…), skočíme rovnou do procesu tvorby jednotlivých brand elementů. V tomto stádiu je velmi důležité tvořit komplexně, respektive neztrácet čas šperkováním loga v moment, kdy ještě neznáme celé spektrum brandových prvků.

Orientačním bodem celého procesu byl samozřejmě maskot. Po prvních pocitových skicách a verifikaci tvarů jsme hledali prostor k propojení výrazu maskota. A z toho vzešel nápad nahradit jeho „ústa“ konstantním brand symbolem.

Díky této strategii vznikl element zvaný support line, který se stal základem pro logo, pattern i písmo. Potom jsme se přes plastelínu propracovali až do 3D, kde jsme měli prostor rozšiřovat významové roviny maskota (lesk očí = emoce, níž posazené uši = pokora…). V posledním stádiu jsme pak věnovali nemalé úsilí všelijakým proměnám maskota (stavař, kouzelník, záchranář…). 

V čem nové prvky jako maskot dokážou v rámci komunikace pomáhat?

Maskot je fluent device a velmi důležitý element, který se objevuje napříč celou komunikací značky. Svou přítomností podněcuje kreativitu a vytváří v hlavě asociační struktury napomáhající k zapamatovatelnosti značky. 

Prostřednictvím maskota umíme přímo propojovat celé spektrum brand elementů (barva, písmo, pattern), což tvoří tolik důležitou konzistentnost komunikace. Maskot dokáže zajistit pozitivní vliv na vývoj stylu a příběhu značky. Zvládne interagovat, vytvářet emoce a podporovat dialog mezi značkou a jejími příjemci. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *