Rubriky
Technologie Tipy a triky

Šest nástrojů Google pro vaše podnikání, které možná neznáte

Google dnes pravděpodobně zná každý a desetileté dítě i osmdesátiletá důchodkyně si dokáží „vygooglit“ téměř cokoli. Google se už do našich digitálních životů tak zapojil, že někdy můžeme přehlédnout další nástroje, které nám nabízí. A nemluvíme jen o známém gmailu nebo Google dokumentech, které dokáží svým způsobem nahradit kancelářské produkty Microsoftu.

Obzvlášť podnikatelé a marketéři by se měli naučit naplno využívat výhody, které jim přináší další produkty. Někteří si možná všimli záložky s názvem „Ještě další“, která se nachází přímo v horní liště na stránce google.cz. Google ale nabízí i funkce, které jdou nad rámec publikovaných služeb. Chtěli bychom vás seznámit s některými z méně známých produktů, které by vám mohly pomoci při podnikání.

1. Google Trends

Ve článcích, které přidáváte na web, se často zmiňuje důležitost volby správných klíčových slov. Jak ale zjistit, která to jsou? Pomoci by vám v tom měl právě nástroj Google Trends, se kterým byl spojený i Google Insights.

Tento nástroj vám umožní nalezení trendu vyhledávání klíčových slov v časovém intervalu několika let, který vám následně zobrazí v hezkém grafu. Díky tomu můžete zjistit, jak se vyvíjela popularita jejich vyhledávání celosvětově i podle jednotlivých regionů. Stejně tak můžete zjistit, ve kterém měsíci bylo slovo vyhledáváno nejčastěji. Google dokonce umí předpovídat i popularitu vyhledávání na nejbližší období. Pokud si budete příště vybírat klíčová slova, rozhodně je zkuste „testovat“ tímto nástrojem, který nabízí širokou paletu funkcí. Nástroj Google Trends je stejně jako většina ostatních nástrojů od Google nabízen zdarma.

2. Think with Google

Jestliže chcete mít co nejširší přehled nejen v IT trendech, rozhodně doporučujeme sledovat i portál Think with Google. Na internetu existuje mnoho blogů, které se snaží přinášet co nejkvalitnější zprávy o nových technologiích. Think with Google sice není revoluční blog, ale je rozhodně zajímavé mít povědomí o tom, čeho si samotný Google všímá.

3. GoMo

Využívání mobilního internetu neustále stoupá, a proto je dobré, pokud web, e-shop nebo blog své firmy přizpůsobíte i pro mobilní zařízení. Jestliže je váš web stále ještě ve vývoji, dá se jeho funkčnost a intuitivnost uživatelského prostředí na mobilních zařízeních docela jednoduše ověřit. Jak ale otestovat stránky, které už jsou online?

Právě s tím vám může pomoci služba GoMo, která také pochází z dílny Googlu. Tato služba umí prověřit vaši stránku z pohledu uživatelského rozhraní a následně vám poradí, co byste měli změnit, aby byl uživatelský zážitek co nejlepší. V případě, že se k vytvoření stránky pro mobilní zařízení teprve chystáte, vám GoMo doporučí firmy, které vám s jejím vývojem pomohou.

4. Google Place for Business

Přibližně 97% zákazníků hledá místní firmy, za kterými nemusí cestovat daleko. Jestliže se chcete ve svém okolí dostat před organické vyhledávání, je služba Google Places určena právě vám. Tato služba je navíc úplně zadarmo. K umístění na prvních místech při vyhledávání stačí, když poctivě vyplníte profil své firmy, přidáte nějaké fotografie, videa, kontaktní údaje a podobně.

5. Google Alerts

Služba Google Alerts vás umí upozornit na nejnovější relevantní výsledky vyhledávání podle předem zadaných požadavků. Pomocí této služby dokážete sledovat nejen zprávy nebo sportovní výsledky svého oblíbeného týmu, ale také zájem o svou firmu, případně poptávku po konkurenci. Vzorky a údaje o vyhledávání vám Google může posílat ve vámi zvolených intervalech. Tato upozornění putují přímo na zadaný e-mail nebo RSS kanál.

6. YouTube’s My Business Story

V případě, že se vám vaše podnikání už podařilo rozběhnout a chcete se podělit o příběh, který stojí za jeho vznikem a úspěchem, bude nvás zajímat služba My Business Story. Pomocí jednoduchého editoru můžete vytvořit prezentační video, které lze umístit na vaše stránky; dostane se zároveň také do veřejné galerie.

Dřív, než tuto možnost zavrhnete, zamyslete se nad ní ještě jednou: podle výzkumů může propagační video v některých případech zvýšit prodej o 6% a hodnotu značky až o 50%.

Toto je jen malá hrstka nástrojů, které vám Google nabízí. Zkuste se trochu projít po stránce svého oblíbeného vyhledavače. Možná vás překvapí, kolik služeb pro vaše podnikání vám kromě „běžného“ vyhledávání tento gigant nabízí.

Autor: Websupport.cz

websupport.cz team

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *