Svět internetu naskýtá téměr neomezené možnosti. Můžete zde rozjet podnikatelský nápad, bavit, vzdělávat ale i sdílet zkušenosti – to všechno je v dnešní době o dost snazší než kdy dřív. Doména je klíčem, který vám otevírá dveře do online světa. A my vám ukážeme, jak ji využít na maximum.
Kdy zvážit koupi domény
Doménu si lidé automaticky spojují s webem – v takovém případě představuje jeho název na internetu. Existují ale i jiné situace, kdy se vlastní doména může hodit.
Máte skvělý nápad
Patříte ke kreativcům, kteří rádi vymýšlejí vtipné, originální a zajímavé názvy webů? Bod k dobru. Své nápady můžete zpeněžit tak, že vykoumané domény jednoduše koupíte a pak je prodáte dál.
Inspirativní, úderný či snadno zapamatovatelný název nebo třeba vaše jméno, to jsou parádní domény. Mimochodem, s volbou té pravé vám pomůže náš starší článek Jak si vybrat správnou doménu.
A pokud vás při tom vymýšlení trkne i nápad na projekt, kterému byste v budoucnu chtěli vdechnout život, směle do toho. Pro začátek vám postačí doména – další kroky můžete podniknout později. Nejdůležitější je tedy zarezervovat vysněnou doménu dřív, než vám ji někdo vyfoukne.
Toužíte po vlastní e-mailové adrese
Možná jste netušili, že ke každé doméně si můžete vytvořit i vlastní e-mailovou adresu sestávající ze dvou částí oddělených zavináčem. Před zavináč pak umístíte libovolný název (např. podpora, kontakt, info…) a za něj se automaticky doplní název vaší domény. A jaké jsou výhody vlastního e-mailu?
- Zapůsobíte profesionálněji, lidé si vás lépe zařadí a bude jim hned jasné, s čím jim můžete pomoci.
- Vzbudíte vyšší důvěryhodnost v porovnání s generickým e-mailem (např. Jméno@gmail.com).
- Získáte větší svobodu – nebudete závislí na stranách, které mají vlastní podmínky pro poskytování e-mailových služeb.
- Dopřejete si originální a kreativní názvy adres, díky nimž budete v očích klientů lépe zapamatovatelní.
- Oddělíte pracovní e-maily od těch osobních, což je dost praktické.
Chcete automatizovaný a efektivní prodej
Sociální sítě jsou výborným místem, kde svůj byznys rozjedete bez zbytečných nákladů. Právě na Instagramu či Facebooku se dá hravě otestovat, jestli je váš nápad životaschopný a jestli lidé dané služby či produkty reálně chtějí kupovat. Ovšem i sítě mají své limity.
Pokud to chcete posunout na vyšší level, kupte si doménu a přesměrujte ji na svůj profil na sociální síti – bude to působit víc profi. Nebaví vás být nonstop online a dotahovat prodej přes Messenger? Pořiďte si kromě domény i hosting a vytvořte si jednoduchý web (případně vyhledejte portál sdružující např. handmade výrobce, který se za jistá procenta z prodeje postará o technické záležitosti za vás).
Na web pak můžete odkazovat klienty ze sociálních sítí a prodej automatizovat prostřednictvím prodejní stránky s formulářem. Další příklad, jak doména dokáže rozšířit vaše možnosti.
Chcete přesměrovat své zákazníky
Člověk nabírá zkušenosti a časem může dospět k závěru, že kdysi zvolená doména už je trochu passé. Nebo se třeba zaměří na určitý typ služby z původně rozsáhlé nabídky, změní se cílová skupina a tak podobně.
Důvodů ke změně domény může vyhřeznout nespočet. Dobrá zpráva ale je, že zákazníky, kteří vás poznali pod určitou značkou či názvem webu, můžete přesměrovat na novou doménu. Nemusíte se tudíž bát, že už vás nikdy nenajdou.
Chcete realizovat svůj projekt
Doména + hosting = web. V tomto případě doména představuje název vašeho webu na internetu. A hosting je prostor na serveru, kde je webstránka uložená.
Dnes může být online úplně všechno. Přičemž jednoduchý web zvládnete vytvořit v rekordním čase, a to i bez předchozích zkušeností. Pustíte se do toho vlastnoručně, nebo web raději svěříte do odborníkovi? To záleží jen na vás a na složitosti projektu. Možností je každopádně mraky.
Maximální využití domény v kostce
Ne vždy se za doménou skrývá komplikovaný web s rozsáhlým prodejem. Každý může mít odlišný důvod, proč tu kterou doménu vlastnit. Tady je máte závěrem pěkně přehledně, ale kdoví, možná vás napadne ještě něco úplně jiného…
- nákup kreativních domén s cílem jejich dalšího prodeje,
- rezervace zajímavého názvu webu, který dotáhnete později,
- využívání vlastní e-mailové schránky,
- odkazování klientů ze sociálních sítí na automatizovanou prodejní stránku,
- vlastnictví profesionální internetové adresy pro profil na sociální síti,
- přesměrování klientů z původní domény na novou,
- realizace jedinečného projektu v podobě fungujícího webu.
A jaký sen splní vlastní doména vám? :-)