1. Home
  2. Cloud a servery
  3. Virtuální server (VPS)
  4. Nejčastější příčiny vyčerpání prostoru na virtuálním serveru

Nejčastější příčiny vyčerpání prostoru na virtuálním serveru

V první řadě doporučujeme prověřit velikost souborů ve složce /var/log/ jako i log souborů pro jednotlivé hostingy, které najdete ve složce /data/web/domena.tld/logs. Velikosti souborů je možné zjistit např. z výstupu příkazů

ls -alh /var/log/*
ls -alh /data/web/*/logs/

V případě souborů ze složek hostingů, t.j. z /data/web/domena.cz/logs/ je vhodné nejdřív promazat staré archivované záznamy (soubory s příponou .gz) a pokud je třeba uvolnit víc místa, poslouží příkaz touch:

touch /data/web/domena.tld/logs/access_log
touch /data/web/domena.tld/logs/error_log

Zkontrolujte si velikost jednotlivých složek na serveru. Nejdřív je vhodné si prohlédnout, kolik zabírají jednotlivé hostingy

du -shc /data/web/* | sort -k1,1 -h

Pokud mají weby standardní velikost, doporučujeme restartovat Apache2 pomocí příkazu apache2ctl restart. Uvolní se tím dočasně soubory.

Když se i navzdory tomu místo neuvolnilo, je potřeba zkontrolovat velikost všech složek na serveru pomocí příkazu

cd / ; du -shc / | sort - k1,1 -h

který nám dodá utříděný seznam všech velkých složek.

V případe že volné místo na serveru výrazně kolísá, je nejčastější příčinou tvoření dočasných tabulek na disku.

Probíhající query můžete sledovat pomocí utilitz mytop, pokud máte zakoupený ServerManager, root heslo k databázi najdete v /root/.mysqlpass.

Při prohledávaní bežícími query jsou ty, které si vyžadují dočasné tabulky, na disku označené jako Using temporary; Using filesort

Pokud je na disku podle grafů či výstupu df -h dostatek místa, ale zapisovat soubory není možné, mohlo dojít k nekonzistenci na úrovni souborového systému. V takovém případě je třeba zaslat požadavek na prověření na helpdesk@websupport.cz.

Aktualizováno: 24 června, 2021

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU