1. Home
  2. E-mail
  3. Business Mail
  4. Automatická migrace z e-mailů u hostingu na službu Business Mail

Automatická migrace z e-mailů u hostingu na službu Business Mail

Pokud už využíváte emailové schránky v hostingovém balíčku, je možné je migrovat do služby Business Mail. Při migraci prosím postupujte podle kroků níže.

Tyto kroky je potřebné dodržet přesně v uvedeném pořadí, protože po migraci emailových schránek už nebude možný přístup ke kontaktům a kalendáři. Proto je potřebné krok č.1 vykonat úplně jako první.

Při migraci na službu Business Mail dojde k migraci všech emailových schránek. Nelze si vybrat jen některé schránky. Hostingové emaily pod danou doménou nebudou dostupné.

1. Export kontaktů a kalendáře z Roundcube

Pokud jste se rozhodli pro migraci z emailů k hostingu na Business mail, úplně první krok by měla být záloha kontaktů a kalendáře/ů.
Pro každou emailovou schránku je nutné provést Export z rozhraní Roundcube rozhraní na mail.websupport.cz. Vygenerované soubory si uložte v počítači a po ukončení migrace a přihlášení do nového rozhraní je importujte.

Export kontaktů

  1. Přihlaste se do Vaší emailové schránky, ze které si přejete exportovat kontakty, v rozhraní Roundcube
  2. V levém menu klikněte na tlačítko Kontakty
  3. V pravé horní liště klikněte na šipku u Export > Export všech
  4. Do PC se Vám stáhne soubor ve formátu .vcf, který si uchovejte

Export kalendáře

  1. Přihlaste se do Vaší emailové schránky v rozhraní Roundcube, ze které chcete kalendář exportovat.
  2. V levém menu klikněte na tlačítko Kalendář
  3. V pravé horní liště klikněte na tlačítko Exportovat
  4. V novém okně si zvolte, který kalendář si přejete exportovat, v jakém rozsahu a jestli má obsahovat i přílohy
  5. Po kliknutí na Exportovat se Vám do PC stáhne soubor ve formátu .ics, který si uchovejte

Každý kalendář je potřebné exportovat zvlášť.

2. Objednané služby Business Mail a automatická migrace

Po vytvoření zálohy kontaktů a kalendářů můžete přejít na další krok a tím je objednávka služby Business Mail. Do košíku si vložte minimálně tolik licencí, kolik máte emailových schránek, které se budou migrovat z hostingu. Při objednávce si zvolte licenci Premium, kterou je možné později změnit na jiný balíček.

Každá nová objednávka obsahuje 60 denní Free trial – zkušební dobu, kdy si můžete službu vyzkoušet s nejvyšší licencí Premium. Víc informací se můžete dočíst v článku 60 denní Free Trial.

Po odeslání objednávky se automaticky spustí migrace emailových schránek. Tento proces může trvat od pár minut do několika hodin v závislosti na tom, kolik schránek migrujete a jaká je jejich velikost.

(Nemusíte se obávat o emaily, které přijdou v době migrace, o ty nepřijdete. Vše se řádně synchronizuje při prvním přihlášení do nového rozhraní Business Mail).

Po dokončení migrace dostanete „Uvítací email“ k Free Trialu, který potvrzuje, že migrace proběhla úspěšně.

Hesla k emailovým schránkám se nemění. Do nového rozhraní se přihlásíte se stejnými přihlašovacími údaji přes standardní přihlašovací stránku WebMail.

Import kontaktů a kalendářů do služby Business Mail

Import kontaktů

  1. Přihlaste se do Vaší emailové schránky v rozhraní služby Business Mail, do které chcete importovat kontakty.
  2. Vpravo klikněte na ikonku/obrázek uživatele a následně na Nastavení
  3. Klikněte na položku Import/Export
  4. Klikněte na tlačítko Nahrát a vyberte si exportovaný soubor ve formátu .vcf, který jste stáhli do PC
  5. Zvolte si cílový adresář a klikněte na tlačítko Nahrát

Vaše kontakty se importovali a uvidíte je na záložce Kontakty

Import kalendářů

  1. Přihlaste se do Vaší emailové schránky v rozhraní služby Business Mail, do které chcete importovat kalendář
  2. Pokud jste exportovali vícero kalendářů, je potřebné je nejprve vytvořit i v novém rozhraní:
    • V levém menu klikněte na ikonu Kalendáře
    • V horním menu klikněte na ikonu Přidat kalendář a vytvořte tolik kalendářů, kolik jste jich exportovali
  3. Po vytvoření kalendářů klikněte vpravo nahoře na ikonu/obrázek uživatele a následně na Nastavení
  4. Vyberte záložku Import/Export
  5. Klikněte na tlačítko Nahrát a vyberte si exportovaný soubor ve formátu .ics, který jste si stáhli do PC
  6. Zvolte si cílový adresář a klikněte na tlačítko nahrát

Vaše události z kalendáře se importovali a můžete je najít v levém menu v sekci Kalendáře

Pokud jste exportovali vícero kalendářů, je potřebné vykonat import pro každý kalendář zvlášť.

Aktualizováno: 6 září, 2023

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU