1. Home
  2. Cloud a servery
  3. Dedikovaný server
  4. Dedikovaný server – technické detaily

Dedikovaný server – technické detaily

Pronájem dedikovaného serveru zahrnuje poskytnutí fyzického serveru, jeho housing (umístění) v datovém centru, zabezpečení konektivity do internetu, instalaci softwaru a servis jeho hardwarových komponentů. V tomto článku si popíšeme všechny důležité technické detaily spojené s jeho provozem, monitoringem, úpravou parametrů nebo škálováním.


Hardware serveru

Hardwarové parametry serveru skládáme podle potřeb klienta z enterprise hardwarových komponentů značky Dell PowerEdge s použitím Intel Xeon procesorů. Používáme jen serverové komponenty, které jsou testované na dlouhodobý a nepřetržitý provoz. Prohlédněte si dostupné hardwarové konfigurace serverů »

Komponenty serveru se dají doplnit – ať už pevné disky (HDD), SSD, operační paměť RAM nebo další CPU (pokud to umožňují volné sloty serveru). Parametry serveru je možné individuálně konfigurovat mimo uvedené konfigurace.

Kromě lokální diskové kapacity je možné rozšířit server i o síťovou (NFS) až do velikosti 6 TB pomocí služby Storage ».

V případě potřeby existuje možnost kombinovat vícero dedikovaných serverů do clusterů, resp. je horizontálně škálovat do jednoho celistvého řešení. Při návrhu řešení vám rádi poradíme.

Instalace OS a softwaru

Máme bohaté zkušenosti s většinou aktuálních (LTS) Linuxových distribucí (Debian, Ubuntu, CentOS, atď.), virtualizačních platforem (VMware ESXi, Citrix XenServer), ale i komerčních systémů jako Microsoft Windows Server (licenci pro vás zabezpečujeme my), Hyper-V Server nebo RedHat Enterprise Linux. Jsme partnerem společnosti Microsoft, umožňuje nám to poskytovat Windows liceni formou SPLA – Services Provider License Agreement (licenční dohoda poskytovatele služeb). Ke každému serveru máte samozřejmě plný root (administrátorský) přístup s možností vzdálené instalace vlastního OS.

Umístění serveru v datovém centru

Servery jsou housované v datovém centru v Praze. Je to DC kategorie Tier III, které splňuje náročné požadavky na kontinuální provoz a disponuje záložními systémy síťového a energetického připojení, včetně vícerých diesel-generátorů. Je designované a provované tak, aby vám zabezpečilo nejvyšší úroveň současných standardů. Splňuje všechny nároky od bezpečnosti, přístupu, spolehlivosti, redundance, škálovatelnosti a stabilního prostředí.

Žádný zákazník nemá fyzický přístup k serveru ani do datového centra. Administrace probíhá vzdáleně, případně našimi techniky.

Pro náročnější a rozsáhlejší řešení umíme servery rozložit mezi různými lokalitami v EU (Slovensko, Švédsko). Více informací o datacentru »

Networking

Váš dedikovaný server bude v datovém centru připojený dvěma síťovými kartami do dvou různých switchů s 1Gbit/s linkou. Pro jistotu budete mít ještě i dva nezávislé mezinárodní poskytovatele připojení do internetu.

Náročnější klienti určitě ocení možnost propojit jejich serverový setup 10 Gbps sítí. Tato možnost je k dispozici pro komplexní clustry dedikovaných serverů. Ke každému serveru dodáváme 1 IPv4 adresu. Servery dodatečně neomezujeme na rychlost připojení ani objem přenesených dat.

Monitoring

Každý dedikovaný server je monitorovaný z pohledu jeho dostupnosti a stavu disků, pokud to operační systém umožňuje (OS s podporou instalace Zabbix agenta).

Tento základný monitoring, je možné rozšířit na plnohodnotnou službu Monitoring. Tehdy sledujeme všechny systémové parametry potřebné pro chod serveru, monitoring tedy poskytuje informace o dostupnosti kritických služeb a sledovaných metrikách jako obsazení disků, stav RAID-u, využití operační paměti RAM, vytížení CPU a mnohé další. Čili nejen jestli server funguje, ale i to, co se na něm právě děje.

Data jsou sbíraná v reálném čase a odesílaná v 60 sekundových intervalech – ihned můžete vidět, jak se projeví změny ve vaší aplikaci nebo konfiguraci. Více informací o monitoringu a ceník najdete zde »

Správa

Dedikované servery si můžete spravovat sami, případně máte možnost využít naši službu Administrace serverů (u Linux distribucí). Kromě standardního přístupu přes služby na veřejné IP adrese (nebo FQDN) jako SSH či RDP máte možnost přistupovat i přes iDRAC modul. Ten je možné dočasně zpřístupnit a umožňuje zapínat, vypínat, restartovat či přistupovat na konzoli na dálku.

Pokud server spravuje WebSupport, naši admini pokrývají všechny práce potřebné na udržování stabilního chodu vašeho serveru. Práce zahrnují odezvu a pomoc při incidentech a výpadcích. V rámci správy děláme i údržbu a upgrady softwarových komponentů souvisejících se stabilním a bezpečným chodem vašich aplikací. V rámci dodatečných instalačních prací vám umíme za příplatek pomoct s laděním výkonu aplikací, instalovat dodatečné komponenty, navrhovat a zrealizovat konkrétní softwarové architektury, nebo nastavení. Pro servery s OS Windows správu neposkytujeme. Více o správě serverů se dozvíte zde  »

Zálohování

Nabízíme vám možnost zálohování dat ze serveru. Zálohy jsou umístěné v geograficky odděleném datovém centru, než je fyzicky umístěný samotný server. Zálohování probíhá v pravidelných intervalech (každý den v nočních, resp. brzkých ranních hodinách) po vyhrazených optických linkách mezi datacentry. Zálohování může probíhat na úrovni obsahu disku, případně databází nebo konkrétních složek. Cena se odvíjí od objemu dat, která se zálohují 1x denně během 14 kalendářních dní. První den se dělá plný backup, následující dny rozdílové zálohy.

Pro Linuxové operační systémy používáme vlastní zálohovací řešení, které dělá zálohy na úrovni souborového systému. Pro Microsoft Windows poskytujeme SMB/Samba share úložiště. Pro cenovou nabídku nás kontaktujte mailem»

Aktualizováno: 12 října, 2021

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU