Od 30.11. evidujeme hlášení nedostupnosti šifrovaných portů při použití poštovního klienta Thunderbird ve verzích 78.4.x a 78.5 a současně využívání ochrany od ESET Internet Security.
V případě, že také evidujete tuto nedostupnost, doporučujeme obrátit se přímo na zákaznickou podporu ESET-u, případně můžete zkusit nedostupnost vyřešit následovnými způsoby:
ESET na jednom z blogů doporučuje vypnout a zapnout SSL/TLS šifrování a následně restartovat zařízení.
V případě akutní potřeby práce s maily můžete využít webového mailového klienta RoundCube na adrese posta.websupport.cz.
Nedostupnosti se nevyskytují na starších verzích Thunderbirdu, proto další z možností vyřešení situace je downgrade Thunderbird na nižší verzi (mimo výše uvedených) nebo využití alternativního mailového klienta, návody pro jeho nastavení najdete zde.
Přímo podpora ESET-u navrhuje další možnosti řešení, o kterých se můžete dočíst na forum.eset.com, např.:
https://forum.eset.com/topic/26355-thunderbird-7843-email-fetching-problem/?fbclid=IwAR15TuREZJlXHDZiUsfFIIns3aN5gvjNqinnz–LVizZj75zbwU12VK7VAA
https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/