První kroky v nástroji ulehčuje průvodce. Celý proces začátku s optimalizací zabere pár minut a vyhodnotí, jak je na tom stránka ve vyhledávačích, načítá celou stránku tak, jak se zobrazuje na internetu a připraví personalizované úlohy pro klienta. Stačí vložit webovou adresu, zadat osobní údaje (jméno, příjmení, titul, …ty se načítají automaticky z WebAdminu, ale je možnost je upravit), údaje společnosti. Následně na řadu přicházejí oblasti podnikání.
Vybírá se ze třech možností: oblast podnikání, kategorie a sektor. V dalším kroku si klient vybírá působnost svojí firmy – jestli je firma lokální nebo celonárodní. Je možnost posuvníkem určit počet km, které mohou byť působištěm firmy. Je možné použít maximálně 3 lokality.
Následně systém určí, v kolika vyhledávačích nebo “adresářích firem” se web nachází. Kromě lepšího hodnocení výsledků vyhledávači je pro společnosti stále důležitější, aby byly správně registrované a evidované v on-line adresářích. To platí pro všechny sektory podnikání. Potenciální zákazníci používají tyto adresáře jako zdroj produktů nebo služeb ve svojí oblasti, takže je výrazně lepší, když jsou v těchto adresářích uvedený.
Systém následně definuje, jaký redakční systém (CMS) web využívá, případně je možnost vybrat z předvolených, které jsou: WordPress, Drupal, Joomla, Webnode, Vlastní webstránka, statická stránka a jiné CMS.