Existuje několik možností sebezviditelnění. S Google AdWords je na to možné využít dva základní nástroje:
Reklama ve vyhledávaní
Vaša reklama se zobrazí v části Sponzorované odkazy ve výsledcích vyhledávání na google.cz nebo google.com. Odkazy musí být relevantní k výrazu, který uživatel zadal do vyhledávače. Výrazy jsou v tomto případě „klíčová slova“ , která si zvolili inzerenti podle zaměření svého podnikání. Inzeráty mají textovou formu a mohou se zobrazovat na dvou pozicích:
- nad přirozenými výsledky (vyznačené žlutou barvou)
- vedle v samostatném sloupci
Za reklamu ve vyhledávaní platíte pouze tehdy, pokud na váš inzerát někdo klikne. Pokud máte kreditní systém, stáhne se vám patřičný počet kreditů.
Kontextová reklama
Vaše reklama souvisí s obsahem (kontextem) webu, kde se zobrazuje (např. reklama na turistické boty na webu o horách a cestovaní) a oslovuje potenciálního zákazníka při jeho surfovaní internetem. Inzerát může mít textovou nebo grafickou (baner) podobu. Cena se odvíjí od zvoleného systému placení:
- platíte za počet kliknutí (PPC – pay per click)
- platíte za počet zobrazení inzerátu (násobky 1000 – např. 5000, 80 000; PPT – pay per thousand – platba za tisíc zobrazení)
Na internetu se nachází obrovské množství webů. Pomocí služby Google AdWords můžete vyzkoušet partnerské weby v tzv. reklamní síti Google.