Textové inzeráty

Existuje několik možností sebezviditelnění. S Google AdWords je na to možné využít dva základní nástroje:

Reklama ve vyhledávaní

Vaša reklama se zobrazí v části Sponzorované odkazy ve výsledcích vyhledávání na google.cz nebo google.com. Odkazy musí být relevantní k výrazu, který uživatel zadal do vyhledávače. Výrazy jsou v tomto případě „klíčová slova“ , která si zvolili inzerenti podle zaměření svého podnikání. Inzeráty mají textovou formu a mohou se zobrazovat na dvou pozicích:

  • nad přirozenými výsledky (vyznačené žlutou barvou)
  • vedle v samostatném sloupci

Za reklamu ve vyhledávaní platíte pouze tehdy, pokud na váš inzerát někdo klikne. Pokud máte kreditní systém, stáhne se vám patřičný počet kreditů.

 Kontextová reklama

Vaše reklama souvisí s obsahem (kontextem) webu, kde se zobrazuje (např. reklama na turistické boty na webu o horách a cestovaní) a oslovuje potenciálního zákazníka při jeho surfovaní internetem. Inzerát může mít textovou nebo grafickou (baner) podobu. Cena se odvíjí od zvoleného systému placení:

  • platíte za počet kliknutí (PPC – pay per click)
  • platíte za počet zobrazení inzerátu (násobky 1000 – např. 5000, 80 000; PPT – pay per thousand – platba za tisíc zobrazení)
     

Na internetu se nachází obrovské množství webů. Pomocí služby Google AdWords můžete vyzkoušet partnerské weby v tzv. reklamní síti Google.

Aktualizováno: 22 září, 2022

Byl tento článek užitečný?

Related Articles

Zákaznická podpora
24 hodin denně, 7 dní v týdnu
KONTAKTOVAT PODPORU